Karrimor Elite app recension

Innehållsförteckning:

Karrimor Elite app recension
Karrimor Elite app recension

Anonim

Under de senaste månaderna har det blivit en explosion i körapplikationer, eftersom nästan alla sportvaror företag tycks ha vägt in med egna ta på vad en app ska göra och hur det ska fungera. Även de som inte är väl identifierade med löpning kommer in på handlingen - till exempel utomhusmärke Karrimor, som har lanserat sin första mobilapp, Karrimor Elite. Detta gör det möjligt för löpare och vandrare att planera, kartlägga och spela in deras prestanda och deras rutt när de betygsätter och granskar nya och befintliga vägar, ställer in mål och uppmanar kamrater att gå med på aktiviteterna. Den bästa delen? Det är helt gratis, även på IOS-plattformar.

Kör till takt

Att ställa in Elite är enkelt, med en snabb startfunktion som gör det möjligt att träffa trottoaren direkt medan appen mäter ditt avstånd, tid, kalorier som brinner och medelhastighet. Alternativt kan du ställa in en namngiven aktivitet som tar in en angiven rutt, avstånd, musikalisk spellista och hastighet. Du kan även kolla vädret på din valda rutt innan du stänger av.

Med tanke på att det är gratis är Karrimor Elite tillfredsställande fylld med användbara och intuitiva funktioner. En uppenbar men nödvändig funktion är möjligheten att lyssna på musik när du kör via en intern musikspelare. Det här är enkelt att använda - du laddar helt enkelt musik från din telefon till appen, och därifrån kan du organisera ditt bibliotek och skapa köra spellistor. En mer ovanlig egenskap är det sätt som den länkar till din kamera, så att du kan ta bilder och spela in videoklipp under dina körningar och sedan länka dem till rutten där du tagit dem.

Image
Image

Social träning

Elite gagnar inte bara den person som använder den - det är deigned att vara socialt. När en användare har slutfört en körning eller en promenad kan de spara rutten, dela den med sina vänner och kompilera resultatstatistik för att jämföra med vänner som använder appen eller med egna tidigare försök. I tävlingsandan registrerar appen också föreställningar för varje rutt på en leaderboard som kan fyllas av grupper av vänner. Vill du inte springa ensam? Skapa en aktivitet i appen, ange datum och tid och bjud in en kompis att gå med dig.

För den mer målorienterade användaren tillåter Karrimor Elite dig att ställa in personliga utmaningar baserade på avstånd, färdiga kalorier och tid som tas vid fullbordandet av valda rutter.

Slutsats

I sitt första försök på en fitnessapp har Karrimor lyckats täcka en hel del baser. Karrimor Elite kombinerar enkel funktionalitet med en mängd praktiska funktioner, och är en pålitlig träningspartner både för erfarna löpare och för de som pundar trottoaren för första gången. Oavsett om du vill behålla sakerna enkelt och bara spela in din löpande statistik eller föredrar att dra nytta av den fullständiga funktionaliteten, kommer det att vara användbart. Och nämna vi att det är gratis?

Rekommenderad: