Toshiba Camileo X-Sports HD kamera recension

Innehållsförteckning:

Låt dig inte luras av hur lätt den här lilla kameran är. Den är konstruerad för att modiga de hårdaste terrängen i sitt robusta fodral - det är till och med vattentätt till en imponerande 60m så att du kan spela in dina exploater under de mest ogynnsamma förhållandena och ta det till poolen med dig. Oavsett om du reser med cykel eller bräda - eller bara kör eller simma - det finns en monter, rem eller klämma för att få den perfekta vinkeln. Lossa det på din hjälm för att spela in en synvinkel-video på din resa, eller band den till din arm när du joggar för att visa upp din uthållighet.

Image
Image

Fånga ögonblicket

Det tar ett tag att vänja sig vid kontrollen av kameran - de kan bara packa några knappar på sin lilla yta så att varje serverar några olika ändamål. När du väl har hängt på det kan du enkelt byta mellan olika inställningar.

Den snyggaste funktionen är dess samtidiga foto- och videoläge som gör att du kan ta en bild och börja spela in med en knapptryckning - perfekt för att fånga fram rutten och spela in hur du klarar det. Den vidvinkliga linsen innebär att du kan använda den bredvid åtgärden, och du kan till och med snäppa dina hopp i 30 bilder per sekund.

Image
Image

Granska och dela

Bildkvaliteten är skarp vid 1080p och det finns en användbar stabiliserande funktion så att dina bilder ser jämna ut och tydliga oavsett hur ojämn turen är. Förvänta dig inte att uppskatta dem på kamerans två-tums skärm med låg upplösning - du måste ladda upp dem för att få en bild av 12-megapixelkvaliteten. Inte nöjd med att återuppleva dina adrenalin-drivna upplevelser ensam eller analysera dem för att förbättra din teknik? Du kan ansluta kameran sömlöst till din smartphone och sociala medier via wifi så att du kommer att visa upp ditt hjärtstoppande äventyr på nolltid.